Daisypath Anniversary tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
♥ A humble servant of Allah SWT ♥ Devoting to be a good Muslims ♥ Blessed with a wonderful husband & daughter ♥

December 29, 2011

Tentang Dhia

Bismillah.&.Assalamualaikum..


Aku sangat suka cerita ni
Hari-hari kat office mesti layan cerita Tentang Dhia kat tonton.com.my since tak sempat nak balik tengok kat rumah..

Kenapa aku suka drama ni?
Sebab aku sangat suka tengok Nora Danish bawak watak Dhia..
Aku sebenarnya tak suka Nora Danish, rasa macam mengada-ngada je dia berlakon dalam sitkom Puteri tuh & macam tak pandai berlakon..
Tapi dalam cerita ni, Nora Danish memang terbaek..

Boleh feel kesedihan Dhia masa mak dia meninggal, 
Nampak Dhia bahagia sangat masa dia berborak dengan Zikir dekat rumah kampung Dhia..
& boleh bayangkan macam mana geram nya Dhia masa dia gaduh dengan mak mertua dia kat dalam kereta sampai accident..
She really represent Dhia as a virtuous woman..

Satu lagi yang aku suka, director cerita ni mengambil berat small-small thing such as masa Dhia kena admit kat hospital, Dhia still pakai tudung, tutup leher.
Then Nora Danish dengan Adi Putra even berlakon as husband & wife, tak ade lah peluk over-over sampai kadang-kadang tu malu aku nak tengok, huhu..

Then this story pun takde la macam cerita drama Indonesia tu, heroin terlampau baik sampai menyampah lak tengok asyik kena buli jer.. 
Dhia ni at least ada la jugak melawan mak mentua dia tu..

Yang aku tak suka cerita ni..
Of course la mak mentua dia yang kepoh tu..
By the way Liza Abdullah is put on weight giler..
Kalau la jumpa dia, mesti aku dah suggest suruh dia amek herbalife so that dia boleh slim melim macam dulu balik..
Har har har..

Lagu tema cerita ni.. 
Dia Untuk Ku - sing by Adi Putra himself..
Boleh nyanyi jugak encik Adi Putra ni, not bad..

Other song yang aku suka dalam cerita ni..
Opick - Cahaya Hati
Opick - Dengan Mu Aku Hidup
Opick - Rapuh

Ayat yang paling aku suka dalam cerita ni..
"Azmi cinta pertama ku, tapi Abang Zikir cinta terakhirku. Aku milik Abang Zikir pada saat akad dilafazkan"
Mak aii.. memang power laa.. Ehem-ehem, boleh bagi kat Mr.Hubby ni, kasi cair sket, hahahaha~
So today will be Tentang Dhia final episode
Nak balik awal & tengok tentang Dhia kat rumah

Okay, off solat Asar first.
Bye~


2 comments:

  1. Tgk ending semalam...menitiskan air mata gakla...cuma xpuas ati sbb nak tgk gak reaction mak, adik, bini no 2 ngan opah zikir tu camna...

    ReplyDelete
  2. Haha, aku pun at first cam tension gak, nape tak tunjuk ape jadi kat mereka-mereka tu, tp pikir-pikir balik maybe pengarah tak nak highlightkan tentang pembalasan tu.. He leaves it to the audiences to imagine what will happen to them.. :D

    ReplyDelete