Daisypath Anniversary tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
♥ A humble servant of Allah SWT ♥ Devoting to be a good Muslims ♥ Blessed with a wonderful husband & daughter ♥

October 24, 2011

I have Found My Living Purpose ~ Do you Find Yours?

Bismillah & Assalamualaikum semua..

Beberapa hari ni schedule ku begitu pack
Sejak last week lagi..
Training on weekend, kerja, etc..

Aku dah decide secara seriously untuk involve dalam business Herbalife
Well, at the time being as a part time
Insyaallah, kalau ada rezeki dalam busines ni, I will go as a Full time job

Why?
Banyak sebab!

First of all, melihat perkembangan positif anak kesayangan..
Entry sebelum ni aku cerita pasal Jerslin Oil yang memang sesuai dengan kulit luaran nya..
For inner health, i gave her Herbalife F1 Shake and Omega 3 Fish Oil.
Aku boleh tengok Dalili semakin kurang menggaru
& she likes the taste too! :D

Secondly, my physical condition that getting bigger & bigger
Besau kat perut pulak tuh!
(tu la, lepas deliver tak pantang betul-betul, kan dah naik perut)
Sampai tu the extend cousin aku ingat aku pregnant anak kedua!
That's it! Must take action!
So I took Herbalife, because i know how effective it is..
(I've tried before)

Thirdly, keadaan economy yang makin tinggi sekarang ni.
Rase nye kat KL ni gaji 5k pun tak cukup.
So, side income is a must kalau kita nak hidup selesa 
(without 'gaji cukup-cukup makan' by the end of the month)
I know we will be able to hidup dengan selesa kalau kita selalu ukur baju di badan sendiri
But to me, it's not wrong to go for something more
Rasulullah pun ada bersabda..
"Bersembahyang lah kamu seperti mana kamu akan mati pada keesokan hari nya dan
Berusaha lah kamu sebagai mana kamu akan hidup 1000 tahun lagi"

Forth, I want to change my lifestyle.
Aku tak nak hidup dalam keadaan lara for my whole life
Macam tak ada purpose untuk hidup
I have been wasting my whole life, and now it is time to change
Aku tak nak nanti di akhirat Tuhan mempersoalkan apa yang aku buat dengan hidup aku.
At least with this business, i foresee something that i can do not only to help myself, but others as well..
I see positive people in this business and i want to be like them too

Disebabkan WHY-WHY di atas la aku dah nekad nak serious into this business

Alhamdulillah, Mr.Hubby support 100%
Thank you Sayang~

So, I've find my living purpose
Do you find yours?

No comments:

Post a Comment