Daisypath Anniversary tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
♥ A humble servant of Allah SWT ♥ Devoting to be a good Muslims ♥ Blessed with a wonderful husband & daughter ♥

September 13, 2011

Nasi Arab - Restoran Saba' Cyberjaya

Assalamualaikum..

Lama aku tak update blog, sakan beraya nok, hehe~

Arini aku nak cite pasal nasi arab..
Aritu parent aku dtg sbb cousin aku nikah jumaat mlm..
So on Saturday tu, bwk parent aku g mkn nasi arab..
Name restoran tu Restoran Saba kat Cyberjaya..
Ni hubby aku la yg beriya2 ajak sebab sedap katanyer...

Hubby ada call nak wat reservation, but then org tu kata tak payah sebab tak ramai org aritu..
Sekali gi tgk punyr laa rmai org, hampeh tul..
Kene laa dok kat luar, nasib baik mlm tu angin sepoi2 bahasa..

So kitorg pun start la mengorder..
Hubby aku yg mmg hantu kambing ni order Lamb Hanith, nasi ngan daging kambing yg dikukus..

Mak aku order Ayam Mandi..Nasi beriyani & 1/2 ekor ayam.. byk gile, mmg tak abis..


Aku lak order Mix Barbeque..
Ade french fries, kebab ayam, daging & kambing, serves dgn roti prata..
Aku punye plg mahal, RM30, muahahaha~!
Tapi aku share2 ngn org lain laa~
Sorry la, gambo tak berape nak molek sbb x sabo2 nak mkn, lupe nak snap gambo dulu, hehehe~

Ni lak bapak aku order (plg kurang sedap antara sume)..
Aku tak tau la pulak ape name dish ni..
Tp yg mcm korg tgk, die ade french fries, ayam, mayonis and sos..
Dihidang bersama 2 keping roti prata..
Aku rase die ala2 stail kebab, tp korg kene balut sendiri, hehehe~

Rating:
Food:
Pada aku nasi beriyani die mmg terbaek...
Kitorg siap tapau extra nasi sbb nak cover lauk2 yg tak terhabis makan..

Price:
Price pun ok.. tak mahal sgt.. Ayam Manis tu kalo yg quarter baru RM15 (kalo tak silap la..)

Location:
Tempat tu lebih kurang cam korang makan kat kedai mamak, haa, gitu laa suasana nyer..
Tp kalo dpt makan kat dlm, ada aircond.. Toilet pun ok, bersih (time yg aku pegi laa..tak tau laa time lain cane).. Siap ade surau lagi..

My Rating:
So overal rating, out or 10 aku leh bg 7.. leh include dlm senarai restoran yg kalo nak bwk org mkn2..

Owh, upload 1 lg gambo beverages for the last...

Buat sape2 yang terase nak try nasi arab ni, ni address die:


SABA' RESTAURANT
4800 SUITE, 0-2 GROUND FLOOR
BLOCK A1, JALAN PERDANA
CBD PERDANA CYBERJAYA
TEL: 03-83202544

Happy food hunting!


1 comment:

  1. wwahhhhhhh beshnyer...:-)


    *Jue singgah sini n follow u..:-D

    ReplyDelete