Daisypath Anniversary tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
♥ A humble servant of Allah SWT ♥ Devoting to be a good Muslims ♥ Blessed with a wonderful husband & daughter ♥

February 14, 2012

Bila keluar alone dengan anak kecik without your hubby..




Last Saturday Mr.hubby training 1 hari..
I kena pergi Herbalife office to pick up product yang I dah order
and yeah, I kena pergi alone..


So early morning I masa lil DD still sleeping, I'm doing all the house chores..
Vacuum, bersihkan kipas, mop rumah..
Phew, sangat penat..
Tapi bila tengok rumah bersih, sangat suka.. hik! 


Lil DD bangun around 10+am..
Tengah asyik buat kerja rumah tu tengok-tengok dia dah ada kat living room (sambil mengheret Binky Blanket nyer.. +_+')
Alhamdulillah, lil DD tak banyak pe'el pagi tu..
Eventhough mengekor ke mana je aku pergi..
So, dapat la aku settlekan semua kerja rumah..



Around 11 something baru get ready nak keluar..

Perkara penting yang mesti prepare kalau nak keluar rumah is
THE BABY's BAG!
Dalam bag tu selalunya I bawak..
Susu
Sebotol air kosong
Botol susu
Sippy cup - nk minum air masak
1 tupperware of baby biscuits - in case dia lapar, boleh bagi untuk lapik perut & keep them busy as well ;D
Sepasang baju salin -  in case dia bocor
Diapers
Napkin  - ganti towel sebab napkin ni ringan sikit dari towel
All the creams - sangat penting sebab lil DD ada eczema, so kena selalu apply moisturizer
Spray water - ni air paip je..kalau tak jumpa tempat nak tukar diaper, boleh tukar je dalam kereta & guna spray water untuk basuh montot..
Wet baby tissue..
Handkerchief
Tissue

Benda-benda alah ni memang wajib bawak kalau nak keluar..

Then bila keluar of course kena ada aiding tools untuk carry our baby, kan?
Common one of course is stroller..
But for me, kalau I keluar alone, I lagi suka pakai my ring sling..
My sis & I with our ring sling! :D
Pakai stroller adalah sangat hassle..
Pakai ring sling ni both mom & baby sangat convenient..
Bila I pick up Herbalife product, at least I can carry with both hands without worrying lil DD..
(Banyak kot product nak kena bawak  T__T)



When driving, of course, safety first.

So kena ada baby car seat
Tak kisah la brand apa janji boleh secure the baby..
Make sure tied the baby sebab kita tak boleh nak handle diorang while driving..
Lil DD agak tak suka tapi I umpan dengan toys@books, biscuits, etc to keep her well attended..
But after a while lil DD memang akan tidur kalau dalam kereta (like mother like daughter, hahaha~)




Another thing yang penting is..

Hands-free!
Hands- free ni memang sentiasa melekap kat telinga I kalau I travel alone..
Senang nak pickup call..
My handphone pun I ada set up voice command, so senang nak call out..
Explore every function yang ada pada handphone u ols, memang sangat berguna.. :D



Last but not least, untuk I yang buta jalan ni, GPS dah siap sedia dilekatkan kat cermin kereta before start driving..


Dalam kereta tu I dah siap-siap letakkan 
Susu yang dah dibancuh
Biskut
Hankerchief
Tissue
Toys@books
- For easy access :D


This is the kind of things that I will bring if I travel alone with lil DD..


Barang anak punya la complete, sendiri punya barang, yang basic-basic je  T__T
Korang pulak macam mana? Sebeban tak barang anak kalau keluar  jenjalan?


**********************









No comments:

Post a Comment