Daisypath Anniversary tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
♥ A humble servant of Allah SWT ♥ Devoting to be a good Muslims ♥ Blessed with a wonderful husband & daughter ♥

January 11, 2012

Allah Had Send Me the Best Person Ever!

Bismillah.&.Assalamualaikum.

Hari ni entri syahdu sikit..
Entri pasal Mr.Hubby..
Asyik-asyik pasal lil DD je kan..

*********

Pernah tak korang tengok hubby korang (of course time diorang tak perasan)
and speak to yourself how lucky you are to have been married to a wonderful husband?

I did.. THOUGH......
Hari-hari gaduh I dengan Mr.Hubby..
Hari-hari I membebel.. asyik tak puas hati je..

Despite of all the chaos, the truth is.....
I RASA SANGAT TAK BEST KALAU MR.HUBBY TAK ADA AROUND..

My hubby and I memang tak pernah berenggang ever since kitorang kahwin..
Eh, ada.. masa I dalam pantang..
That is the most boring time of my entire life!
Dah la everything is limited, Mr.Hubby pulak jauh di mata..
I terpaksa admit yang I have become more and more dependent since I got married..
Lelaki ini telah menspoilkan I, hehehehe~

Bila I kena basuh, sidai, angkat, lipat baju, I rase macam nak marah!
Kenapa I kena buat semua? Tak fair betul!
Sama-sama cari rejeki kan???
So I akan babbling bla bla bla dekat Mr.Hubby & Mr Hubby akan tolong mana-mana yang patut..
But bila dah macam tu, suddenly I  rasa macam tak patut je kan?
Itu kan my duty as a wife, and I should NOT question it!
Bila dah terfikir camtu, tiba-tiba rasa kesian pulak dengan Mr. Hubby..

Mr.hubby pulak bila tengok I bertungkus-lumus buat kerja..
Dia akan bawak lil DD datang dekat I & cakap,
"Tengok ummi dari tadi buat kerja tak berenti demi untuk awak. Kalau awak lawan cakap ummi, abah piap montot awak!"
The words actually sangat meng'cooling'kan perasaan, eventhough I buat-buat tak heran..
(biasa la, ego perempuan.. :P)

I remember my aunt's did mention that
"Usually, a working wife will have a husband who manage to do the house chores.." 

I'm not sure how true it is, but for me, Alhamdulillah, Allah grant me a PERFECT husband FOR ME, who always help with the house chores, who I am able to rely if I am ever get sick - to handle my lil DD..

Mr.Hubby selalu sakat I..
Dia akan cakap,
"Sayang, you sayang I tak?"
I malas tul nak jawap, so normally I jawab,
"Napenye?"
& Mr.Hubby akan terus tanya sampai I admit I sayang dia..
Lepas tu dia akan suruh I cakap I Love You dengan penuh kasih sayang..
I pandang Mr.Hubby slack je..
Malas nak layan....
& muka Mr. Hubby akan monyok..
Usually ayatnya..
"Macam ni la.. dulu before kahwin, every night cakap I Love you.." 

Eventhough I tak speak out the words, didn't mean my love for you is lesser..
But the love is stronger each day..
Because I love you because of Allah, & to seek Allah bless..
I love you so much Sayang..

**********

P/S:
Tak ada apa-apa occasion, tak payah tunggu special occasion pun kalau nak express love dekat Mr.Hubby, kan..
Sorry kalau buat you all loya with all the gediks words, hehehe~

1 comment: