Daisypath Anniversary tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
♥ A humble servant of Allah SWT ♥ Devoting to be a good Muslims ♥ Blessed with a wonderful husband & daughter ♥

August 15, 2010

Baby Sitter Oh Baby Sitter..

Lg seminggu abis la perintah berkurung aku..Abis pantang nnt aku lik KL terus eventhough x start keje lg.. Aku start keje pas raye.. Nk amek cuti extend seminggu..Byk bende nk kene wat lik KL nanti.. Yg plg penting nk cr baby sitter.. Susah ati nk start keje lik bile mengenangkan baby nak kene tinggal ngn org, huhu~ Nk wat cane, x keje tak dpt laa nak support family, huhu~.. I'm sure most of new mom will have the sme dilemma (unless mak @ sibling die ade yg willing nk tlg jaga lar, kan).. Tp cane pn kene gk kuatkn semangat.. Aku just mintak pd Allah agar anakku dikurniakan baby sitter yg ok.. I'm sure Allah will give us the right one.. Kalo ape2 nak jd pn atas kehendakNya, kan? So, dr aku pening2 kpl pk, baik serah sume urusan pd Allah.. Yg penting, berusaha cr the best baby sitter ..

So far da contact 2 3 org baby sitter.. Aku prefer baby sitter dr nursery.. Why? Maybe sbb kalo baby sitter leh focus jaga kt anak aku compare to nursery..& aku kalo leh nk cr yg x amek rmai baby..kalo leh die mmg amek sorg je baby utk dijaga..& then kalo leh aku nk cr kt apartment aku tu.. at least kalo aku lik lmbt sket, hubby leh tlg amek..xde la lame anak aku ngn baby sitter tu.. Generally i'm looking for baby sitter yg leh jga anak aku cm die jga anak die..surrounding rumah kalo leh biar la bersih & terjga (baru la aku tau die ni hygenic ke tak)..

Hopefully i'll find someone yg ok utk jga anak aku..insyaallah.. Aku serahkn semua urusanku utk ditentukan oleh Allah swt.. hanya Dia yg berkuasa utk menentukan segalanya..

2 comments:

  1. oit tahniah...dah jadi mak dah ko ye...kawen pun tak jemput..tau-tau dah beranak.. :)

    psssttt nama anak sama 'Damia'...hehehe

    ReplyDelete
  2. tenkiyu2..weh, bkn aku jemput ke ko g kenduri kawen aku?? rase cm jemput..

    tu lar, aku pn x cayer aku dah jd mak budak, hahaha!

    bile nak jmpe ko nieh???

    ReplyDelete