Daisypath Anniversary tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
♥ A humble servant of Allah SWT ♥ Devoting to be a good Muslims ♥ Blessed with a wonderful husband & daughter ♥

June 07, 2009

My Friends Wedding (Part 2)

Aku balik dr umah Yee Haw badan da lembek..Sakit perut & muntah2 lak tu,huhu~..
Nasib baik ada en.tunang yg tersayang, sanggup tunggu bawah umah takut jadi pape..Lgpun die kene standby utk esoknye pulak..

2nd May 2009~

Event.. Wedding Fina
Location... Hok K'late


Ha! Tu la, gile tak gile la aku ni..Jumaat kt Langkap..Sabtu g k'late, naek flight ler kawe..Flight kul 7.40am, around 6.30am aku da terpacak da kt LCCT tu (tu pasal la en.tunang sy tido kt dlm kete je mlm tu sbb smpai umah sy da kul nak kul 2, nk gerak g LCCT at least 1 hour ++ before boarding)..

8.30am~
Time ni aku da selamat mendarat kt bumi k'late (a'a, 45min je..budak2 umah (imah,zura,bush,zaza) naek bas lame gile, rasenye ade nk kt 8 jam,haha~, sian diorg..korang2, laen kali kalo nk g k'tan, naik je flight, x mahal pn, dlm rm42 jek, lagi murah dar naik bas..tp itu kalo ada promotion lar..kalo biase2 dlm rm80++ gak laa, but ape yg penting???KERJASAMA!!hehe..tak aa, yg penting cepat sampai..nasib baik laa si zura x muntah dlm bas, kalo x, x pasal2 bas tu pt souveniour, hahahah~). Aku smpai2 call imah, x angkat..Then aku call laa si zura..Bush lak yg angkat..Nate beghuk tul deme, tipu aku kate x leh nk dtg amek sbb kene teman Fina makeup..Siap suh aku naik teksi lg..Aku yg naif ni mestila caye,kan..Aku da berkobar2 dah nk cr teksi ni, sekali tetibe nampak 2 ketul tu jln dpn aku..Hee, kalo laa x sbb aku ni menjage kesopanan & ketatasusilaan aku sbg seorg wanita anggun, dah lama dah aku hayunkan budak 2 ketul tuh..Cesss....

10am~
Despite of ape yg diorg wat tu, aku tetap maafkan diorg, diorg tetap sahabat umah aku dunia akhirat,hehe~..So nk jd cite terus la kitorg ke umah akak fina kt kuarter kerajaan klinik kesihatan kalo x silap..Pastu siap2 sume, Fina call mintak tlg teman beli brg ape tah..Pastu the best part, lepas teman Fina beli brg, kitorg pe lg, berduyun2 laa g ke Pasar Siti Khadijah, shopping le beb!

Masa??Entah, dah x tgk jam dah time ni...~
Byk gile aku abis, nak dkt 7ratus kot..Tp sume aku beli utk family aku, sebab aku terpikir nk beli kain utk wedding aku (rupe2nye mak ngn akak aku lg advance, da siap beli da, cit)..Utk aku, aku just beli sehelai baju kelawar kaler merah bunge2 gold berharga rm10, yg rupe2nye leher die kecik, susah payah sket laa nk masuk kepala, dah la tu, singkat lak tuh!! (nasib baik rm10 je) Nasib baik la ada cik azura yg sanggup nk switch ngn baju kelawar abstrak ie tu..ok la tu, die pn kalo pakai baju kelawar tu labuh gile, dr die buat keje free sapu lantai umah, baik tukar ngn aku, hahahah~...jgn marah yer cik zugha, maen jek.. ;)

4.30pm~
Da shopping sakan kitorg pn g kenduri belah apis (husband fina, oghe klate jugok)..Tau2 je laa shopping kn burn kalori, mmg lapor ke darah laa..best gk makanan die, pelik2 tp sedap..pas mkn, borak2, tangkap2 gambo,then kitorg pn mintak diri la dulu..flight nk lik kl kul 11.00pm, so kene ada kt airport dlm kul 10pm.. Zaza balik naik bas coz tiket flight kitorg da booked dulu..Patutnye melah yg g, tp melah ada training pulak, so terpaksa laa burn tiket tu..

9.30pm~
Time ni kitorg sume da gerak g airport..Farid, adik fina yg anta kitorg.Fina & hubby anta zaza g stesen bas sbb departure time nak dkt same..On the way to airport to borak2, baru laa tau farid ckp Pasar Siti Khadijah tu mahal..Tp terkenal d kalangan org luar la..Hangin je dgr, x dpt terima kenyataan siut sbb da abis duit byk..Mesti kalo aku g kt tmpt murah x habis smpai 7 ratus,humphh!!

10pm~
Time ni da check in & kt waiting hall da.. Bebudak ni berdebar menunggu detik2 bersejarah first time diorg nk naik flight,hahaha~..

11pm~
Naik flight & balik subang..Tata kelantan..

11.45pm
Selamat smpai LCCT, alhamdulillah..Biase la naik air asia, nk ke arrival hall tu berbatu..4 5 kali gak laa kitorg stop..Yer aa, brg byk, masing2 tenaga xde..tp sempat singgah amek gamba background airplane (sepatutnye xleh)..tp x nampak sebab gelap..Seperti biase aku akan rase gembira bile smpai ke tanah air aku (cewah, mcm jauh je pegi)

P/S:
Untuk wedding Fina, kitorg budak2 umah + melah + zaza bergabung tenaga belikan Fina microwave oven..baik tak kitorg?? Yes kitorg mmg best..hehe~

~THE END~

No comments:

Post a Comment