Daisypath Anniversary tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
♥ A humble servant of Allah SWT ♥ Devoting to be a good Muslims ♥ Blessed with a wonderful husband & daughter ♥

June 11, 2012

B-Suite Hotel Penang - The Review

 


I nak review sikit pasal B-Suite hotel yang I duduk during company sports day last week..
Hotel ni terletak dekat area Nibong Tebal, dekat dengan Kompleks Bukit Jambul.. 
I dapat standard room, bilik dia besar, boleh main galah panjang dalam bilik tu, hik hik..


Ni pemandangan dari pintu masuk

Actually B-suite ni is an apartment type, maybe sebab tu bilik dia besar..
I think kalau bawak toto boleh muat 5 orang kot tido kat bawah tu.. 
Katil actually is seperated, but I combined kan & tolak terus ke dinding sebab takut lil DD jatuh katil.. (almaklum la my little doter tu sungguh lasak tidur, kadang-kadang kaki pun naik ke muka I..  +__+')

Another view on the room

Bilik air standard laa, ada shower & toilet section
I suka shower dia especially yang lower one tu (refer gambar bawah)..
Boleh tukar to water spray, macam rasa kene urut pun ada, hehehe~
The bathroom
The sink



The toiletries


 Room facilities includes bar fridge & safety box..
As the huruf B tu is meant for 'Business', so facilities more to Business type..
Channel Astro pun just ada ESPN dengan CNN..Other facilities yang ada is meeting room..Tak ada swimming pool (penat je I bawak lil DD swim suit..ngeee)

Cereal, coffee and snacks which will be served daily 
Outside view from my room
For the rate I tak tau sebab company sponsor, ngehngeh...
But kalau refer kat website dia, room macam yang I duduk ni is Studio Suite which is RM299 nett per night..
Rate ni is just for room, tak termasuk breakfast..
I pun tak ada breakfast, so pagi-pagi kena keluar cari breakfast sendiri..
But masa melilau keliling hotel tu ada nampak package makan RM10 buffet untuk guest hotel.. 
Hmm, price is cheap but the food I tak tau la sebab tak tengok pun apa yang diorang served..

Overall, I think, kalau u olls pergi Penang for relaxing, santai-santai dekat hotel dengan family - this hotel is not suitable at all..
But if u olls have traveling schedule with family yang banyak jalan-jalan merata Penang, means staying hotel tu just for sleep over the night, then u may consider for this hotel..
& of course la kalau yang nak buat training or business meeting, then this is the place to stay lar..

For more details about this hotel, boleh pergi kat website dia

No comments:

Post a Comment