Daisypath Anniversary tickers Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie Second Birthday tickers
♥ A humble servant of Allah SWT ♥ Devoting to be a good Muslims ♥ Blessed with a wonderful husband & daughter ♥
Showing posts with label foods. Show all posts
Showing posts with label foods. Show all posts

June 12, 2012

My Company Sports Day & Jalan-jalan @ Penang




My company organizing sports day aka family day dekat Penang last weekend..
Initially I nak join netball, but since dah preggy ni, tak nak laa rough-rough sangat kan..
So end up Mr. Hubby je join paintball (jari berbalut-balut pun nak main jugak +_+')
So we push off Khamis malam lepas I habis kerja caused Jumaat company bagi cuti to all staff sempena the family day..
Stay dekat hotel B-Suite (refer to my previous post for the review)
Lil DD yang tak sabar nak berjalan


Paintball Mr.Hubby hari Sabtu, so Jumaat it's time for us to jalan-jalan around Penang!!
Since Mr. Hubby pernah stay kat Penang before this, so ada banyak la tempat yang dia tau..
Pagi tu kitorang masuk USM, tinjau-tinjau game yang berlangsung kat situ..
Tengah hari, kitorang makan dekat food court dalam USM..
SANGAT MURAH!
I amek ikan bakar, sayur ulam, tempe, sup ayam, then Mr. Hubby amek nasi ayam - tak sampai RM10 ye..
Sangat heaven..
Lauk pun macam-macam jenis..
Mr. Hubby kata dia dulu kalau nak cut kos masuk USM makan, huhu~


Petang lepas solat jumaat we all pergi Gurney Plaza - berjaya jugak I pujuk Mr. hubby nak sopping baju..
Tak ada baju nak pakai untuk dinner malam sabtu.. ;D
Sangat gembira dapat beli baju untuk I & lil DD walaupun beli kat reject shop je.. (macam la KL tak de reject shop, huhu~)


Petang tu kitorang singgah makan dekat Padang Kota Lama
Pekena coconut shake & mee sotong, makanan specialities kat Penang ni..
Preggy mom sesuai minum air kelapa, nanti bersalin baby bersih je, hehe..



Then malam kitorang spend masa pergi rumah sedara Mr. Hubby..
Ingat kan nak pergi Batu Feringgi, sekali jammed gila daaa, so cancel..


The next day pagi lepas breakfast lepak-lepak kat hotel, tengah hari terus gerak pergi War Museum
War Museum ni letak dekat Batu Maung..
Macam menarik tapi kitorang tak masuk betul-betul sebab pergi situ nak main paintball je..
But it is a very nice experience la caused if you play paintball kat situ, you all kena main dalam hutan..
Macam perang real je..
Tapi yang tak best just ada 100 bullet je, no reload-reload..
*Sorry, tak banyak gambar ambik sebab hubby main paintball & lil DD mengamuk sebab panas.. At last, I & lil DD duduk je dalam kereta pasang aircond sambil tunggu Mr.Hubby habis main paintball.. +__+'


After paintball game (which Mr.Hubby nyer group kalah, kui kui..)
Headed back to hotel..
Ready nak pergi dinner dekat Berjaya Hotel pulak..
Disebabkan jammed & tak berapa tau tempat, kitorang lambat sampai..
Kul 8.30pm baru sampai..
Food okay la though sume macam segan-segan nak makan, huhu~


Lil DD naik ferry


After dinner, percaya ke tak, Mr.Hubby nak makan char kueytiow
Sempat amek last ferry pergi seberang, saje nak bawak lil DD..
Naik ferry waktu malam best, angin sejuk je..
Kalau naik siang, panas..
We're heading to Permatang Pauh..
Mai pekena char kueytiow..
Kat Penang kan glamer char kuewtiow ni, mana boleh miss..
Yang glamer sebenarnya char kueytiow Sungai Dua..
Tapi Mr.Hubby cakap dia suka lagi yang kat Permatang Pauh ni..
Dengan udang terlengkok-lengkok, memang sodap..
Yummeh!!


Esoknya checked out hotel dalam kul 10 camtu, pastu kitorang pergi rumah Pak Teh & Mak Teh I dekat Bayan Lepas
Mak Teh masak steam boat, terbaekkk...

Lama jugak dekat rumah Mak Teh, sampai terjual 1 set Herbalife kat diorang.. :D
Alhamdulillah, rezeki Allah..

Balik dari rumah Mak Teh, singgah borong jeruk..
(Datang Penang kena beli ni, kira macam Penang punya signature, hehe)
Macam-macam jeruk ada, jeruk buah pala, jeruk mangga, jeruk betik, jeruk amra..
Drooolinnggg....

Kitorang gerak masuk highway ingat jammed gila, Alhamdulillah, tak sangat..
Singgah Ipoh dulu, dinner dekat De' Polo dengan my parent..
Makan kat De' Polo ni pun best, but I'll review this later la, k..

Sampai KL kul 3am..
Sangat penat tapi best..
Esoknya nak kerja lak, lemau..

Lil DD pun penat sampaikan makan rocky until tertidur-tidur.. (owh anak ku.. +__+') 


Semua colored-colored words is the attraction you can find if you were to travel to Penang..
Banyak lagi tempat yang kitorang tak sempat pergi, macam Nasi Kandar Line Clear, Nasi Kandar Beratoq..
& kalau boleh datang la time bukan cuti sekolah sebab kalau time cuti sekolah, confirm packed!

Next week pergi Langkawi pulak, nanti I update post on the trip..

Tabarakallah! :)

September 13, 2011

Nasi Arab - Restoran Saba' Cyberjaya

Assalamualaikum..

Lama aku tak update blog, sakan beraya nok, hehe~

Arini aku nak cite pasal nasi arab..
Aritu parent aku dtg sbb cousin aku nikah jumaat mlm..
So on Saturday tu, bwk parent aku g mkn nasi arab..
Name restoran tu Restoran Saba kat Cyberjaya..
Ni hubby aku la yg beriya2 ajak sebab sedap katanyer...

Hubby ada call nak wat reservation, but then org tu kata tak payah sebab tak ramai org aritu..
Sekali gi tgk punyr laa rmai org, hampeh tul..
Kene laa dok kat luar, nasib baik mlm tu angin sepoi2 bahasa..

So kitorg pun start la mengorder..
Hubby aku yg mmg hantu kambing ni order Lamb Hanith, nasi ngan daging kambing yg dikukus..

Mak aku order Ayam Mandi..Nasi beriyani & 1/2 ekor ayam.. byk gile, mmg tak abis..


Aku lak order Mix Barbeque..
Ade french fries, kebab ayam, daging & kambing, serves dgn roti prata..
Aku punye plg mahal, RM30, muahahaha~!
Tapi aku share2 ngn org lain laa~
Sorry la, gambo tak berape nak molek sbb x sabo2 nak mkn, lupe nak snap gambo dulu, hehehe~

Ni lak bapak aku order (plg kurang sedap antara sume)..
Aku tak tau la pulak ape name dish ni..
Tp yg mcm korg tgk, die ade french fries, ayam, mayonis and sos..
Dihidang bersama 2 keping roti prata..
Aku rase die ala2 stail kebab, tp korg kene balut sendiri, hehehe~

Rating:
Food:
Pada aku nasi beriyani die mmg terbaek...
Kitorg siap tapau extra nasi sbb nak cover lauk2 yg tak terhabis makan..

Price:
Price pun ok.. tak mahal sgt.. Ayam Manis tu kalo yg quarter baru RM15 (kalo tak silap la..)

Location:
Tempat tu lebih kurang cam korang makan kat kedai mamak, haa, gitu laa suasana nyer..
Tp kalo dpt makan kat dlm, ada aircond.. Toilet pun ok, bersih (time yg aku pegi laa..tak tau laa time lain cane).. Siap ade surau lagi..

My Rating:
So overal rating, out or 10 aku leh bg 7.. leh include dlm senarai restoran yg kalo nak bwk org mkn2..

Owh, upload 1 lg gambo beverages for the last...

Buat sape2 yang terase nak try nasi arab ni, ni address die:


SABA' RESTAURANT
4800 SUITE, 0-2 GROUND FLOOR
BLOCK A1, JALAN PERDANA
CBD PERDANA CYBERJAYA
TEL: 03-83202544

Happy food hunting!